Unser Ausflug nach Österreich (Náš výlet do Rakouska)

Společně se spolužáky ze sexty Církevního gymnázia v Kutné Hoře jsme v týdnu od 19. do 24. října navštívili Korutany v Rakousku v rámci studijně-poznávacího pobytu, podpořeného evropskou dotací. Ubytováni jsme byli v penzionu ve městě Seeboden nedaleko od Spittalu am Drau.

Cestou jsme dopoledne zastavili ve Vídni, kde jsme navštívili Schönbrunn, zámek Habsburků. Mohli jsme projít prakticky celý zámek
a spatřit tak soukromé komnaty např. císaře Franze Josefa nebo císařovny Alžběty, známé spíš jako Sissi. Následně jsme se metrem dostali
k Stephansdomu (katedrála sv. Štěpána), gotické vídeňské katedrále, kterou jsme také navštívili. Znovu jsme nasedli do autobusu a vyjeli směrem na Graz, dále na Klagenfurt až do Korutan, kam jsme dorazili ve večerních hodinách.

Ráno po snídani nám začal první studijní blok, setkali jsme se s našimi lektory a na uvítání nás naučili jejich poněkud netradiční písničku. Pak už jsme se ve společenských prostorách penzionu učili – nejdříve jsme se seznámili se spolkovými zeměmi Rakouska, naučili se pár nových slovíček, a pak jsme se vydali na procházku, při níž jsme se dozvěděli něco více o Seebodenu. Odpoledne jsme autobusem vyjeli na přehradu Malta, nejvyšší přehradu Rakouska vůbec. Tam jsme ve výšce 1933 m.n.m. mohli dokonce vyjít na „skywalk“, tedy vyhlídku , vystupující
z přehrady, a pocítit tak její ohromnou výšku. Při návratu do Seebodenu jsme se ještě zastavili v Gmündu, kde jsme navštívili muzeum Porsche.

Následující den jsme se dopoledne opět účastnili výuky, tentokrát ovšem ne v penzionu, nýbrž v místní škole, kde jsme se setkali s jejími žáky, a ve dvojicích jsme pak s nimi vyplňovali menší dotazník a povídali si o různých tématech, jako např.
o Kutné Hoře. Odpoledne jsme vyjeli na Mölltalský ledovec, který je ve výšce, přesahující 3000 metrů. Proto jsme se vyvezli nejprve ozubnicovou dráhou do výšky okolo 2000 m a pak jsme ještě přesedli na kabinkovou lanovku, kterou jsme se dostali až do výšky 3105 m. Zde se nám naskytl úžasný výhled na rakouské Alpy.

Poslední výuku jsme zakončili společnou interpretací rakouské písničky a společným obědem. Po obědě jsme se vydali autobusem na nedaleký hrad Sommeregg s expozicí středověkých mučicích nástrojů. Zpátky jsme pro změnu šli pěšky a po cestě jsme obdivovali zdejší přírodu. Ještě ten večer jsme vyrazili do města Bad Kleinkirchheim, kde jsme relaxovali ve zdejších termálních lázních
St. Kathrein.

Další den jsme již měli (víceméně) všichni sbaleno a již ráno jsme se vydali na Großglockner Hochalpenstraße, tedy na panoramatickou cestu, vedoucí až na plošinu Franze Josefa, odkud jsme pozorovali nejvyšší horu Rakouska, Großglockner.
Na zpáteční cestě jsme se ještě zastavili ve vyhlášeném městě Zell am See.